CONTRACT-CADRU DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII
TURISTICE
Nr.
................. din data de ...................
Părțile contractante:
Societatea JUMBO
HOLIDAYS SRL cu sediul in Bucuresti, Sos Mihai Bravu nr.62A, bl.Spectrum,
et.-1, cam.8, sector 2, cod postal 021328, tel: 0314.344.177; 0729.156.199;
e-mail: info@jumbotravel.ro, www.jumbotravel.ro, Cod de Inregistrare Fiscala 34732540,
inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J40/8137/2015, titulara a
Licentei de turism nr. 533/20.03.2019, pentru Agentia de Turism JUMBO TRAVEL . Polita
de Asigurare emisa de GERMAN ROMANIA ASSURANCE SA seria IF nr. 3083 valabilă
până la data de 25.02.2021 privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/
sau a sumelor achitate de catre turisti, afisata pe pagina web a agentiei de
turism http://www.jumbotravel.ro, reprezentata prin Carlan Ion – Administrator,
denumită în continuare AGENŢIA
și
Dl./dna.
............................................................................................................................................................,
domiciliat/domiciliată în
.........................................................................................................................................
telefon ................................................., e-mail
.....................................................................................................
posesor/posesoare al/a cărții de identitate seria ............. nr.
............................., eliberată de ...........................................
la data de .............................., CNP
.................................................... in calitate de TURIST
Au convenit la
încheierea prezentului contract.
I. Obiectul
contractului
1.1 Îl constituie
vânzarea de către Agenție a pachetului de servicii turistice înscris în
voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat
prezentului contract și eliberarea documentelor de plată și călătorie.
1.2 Servicii
contractate / numar de persoane/ nume si prenume beneficiari:
…………………………………………...................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
Statusul rezervarii /
comenzii in momentul incheierii contractului (confirmata, neconfirmata - in
curs de confirmare)
.....................................................................................................................................................................................................
In cazul neconfirmarii
serviciilor (cazare, transport etc), agentia va oferi turistului o varianta
alternativa sau va returna integral avansul.
II. Încheierea
contractului
2.1. Contractul se
încheie după caz în oricare din următoarele situații:
a) în momentul
semnării lui de către turist sau prin acceptarea condițiilor contractuale de
servicii turistice inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin
mijloace electronice;
b) în momentul în care
turistul primește confirmarea scrisă a rezervării de la Agenție, în cel mult 60
de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este
responsabilitatea agenției de turism de a informa turistul prin orice mijloace
convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care
a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii,
agenția poate solicita un avans cuprins intre 20 - 80 % din prețul pachetului
sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcție de data la care
turistul solicita serviciile. Daca inscrierea intervine cu mai putin de 20 zile
inaintea plecarii, pachetul turistic se va achita integral. In cazul
nerespectarii termenelor de plata, Tour Operatorul isi rezerva dreptul de a
anula rezervarea.
1. În cazul în care
conținutul bonului de comandă nu diferă de conținutul confirmării călătoriei
turistice și confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice
de la data semnării bonului de comandă, turistul care decide să renunțe la
călătoria turistică, datorează agenției penalități conform cap. VI din
prezentul contract.
2. În cazul în care
conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei
turistice primite în scris de la agenție sau dacă această confirmare nu s-a
făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de
comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul
la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.
c) în momentul
eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament,
bilet de excursie, etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care
pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agenției de
turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. În cazul în care
prezentul contract este pus integral la dispoziția turistului sub formă de
catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul agenției sau alte mijloace de
comunicare electronică (e-mail, fax, etc.), obligația de informare a turistului
este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informații în oricare
dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de agenție,
nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului cadru de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul
contract prezentat turistului în modalitățile prevăzute mai sus, conține
informațiile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr.
107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii
turistice. Informațiile și fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele
speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative și au caracter
informativ, fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate
de turist.
2.3. Contractul
încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de
servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
2.4. Informatiile
privind statele pe teritoriul carora, la data incheierii prezentului contract,
este decretata stare de urgenta ori in privinta carora Ministerul Afacerilor
Externe a formulat alerte de calatorie, sub forma de avertismente sau
atentionari, sunt publice si pot fi consultate accesand
http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, Turistul intelege sa contracteze
serviciile ce fac obiectul prezentului contract fiind informat asupra acestor
informatii sau alerte.
III. Prețul
contractului și modalități de plată
3.1. Prețul
contractului este de _________________ și se compune din costul serviciilor
turistice efective, comisionul Agenției și T.V.A. Dacă prețul nu este
specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de
comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte
înscrisuri puse la dispoziție turistului, site-ul agenției, alte mijloace de
comunicare electronică și/sau pe factură.
In situatia
contractarii serviciilor turistice in regim early booking, reducerea este
inclusa in pachet, iar procentul precizat se aplica numai serviciilor de
cazare. In acest caz, orice modificare a contractului, solicitata de turist,
determina anularea rezervarii cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si
conditiile din momentul reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de
plata aplicate rezervarilor tip EB determina modificarea pretului pachetului
conform ofertei standard.
3.2. Modalități de
plată:
3.2.1. La încheierea
contractului se percepe un avans de ……...... sau, după caz, plata integrală a
contravalorii pachetului de servicii turistice.
3.2.2. În cazul în
care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face
astfel:
a) pentru serviciile
turistice care necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor
de plată comunicate de agenție în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace
de comunicare.
b) pentru serviciile
turistice care nu necesită confirmare din partea prestatorilor, după cum
urmează:
Conditiile de plata de
mai sus (oferta standard si oferta early booking) se aplica in toate cazurile,
cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are propriile
reguli de achitare (vezi conditiile ofertei sau ale programului turistic.
3.3. Plata serviciilor
turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă,
in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de vanzare comunicat de
Banca Transilvania in ziua emiterii facturi, conform art. 290 alin 2 Cod
Fiscal.
IV. Drepturile și
obligațiile Agenției
4.1. Agenția se obligă
să furnizeze turistului un bon de comandă, numai în situația solicitării unor
pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard a
agenției de turism și care necesită confirmarea rezervării din partea altor
prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care se
regăsesc în oferta proprie a agenției de turism, sau în cazul în care există
deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori, agenția poate furniza
turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. În cazul
modificării uneia dintre prevederile esențiale ale contractului cum ar fi:
serviciile incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei
unității de cazare, Agenția are obligația de a informa turistul cu cel puțin 15
zile calendaristice înainte de data începerii călătoriei.
În cazurile prevăzute
la pct. 4.7. literele a), b), c) din prezentul contract, informarea se va face
în timp util.
4.3. În cazul
achiziționării unui pachet de servicii turistice având în componență și
asigurarea transportului pe cale aeriană, Transportatorul Aerian, fără a cere
acordul agenției de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a
modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenția nu este răspunzătoare pentru
decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul
turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste
turiștii conform Regulamentului nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006.
Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră
în competența și responsabilitatea transportatorului, biletul de avion
reprezentând contractul între pasager și transportator. În cazul acestor
pachete de servicii turistice, ziua de plecare și ziua de sosire nu sunt
considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. În situația
achiziționării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica
din motive ce țin de siguranța navigării, numărul cabinei și locația acesteia
pe punți (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova,
etc.), doar cu o cabină de aceeași categorie ca cea rezervată inițial, caz în
care turistul nu va fi despăgubit în nici un mod având în vedere că este vorba
de același tip de cabină ca și cel rezervat.
4.5. Agenția poate
modifica prețul contractului în sensul majorării sau micșorării - după caz,
arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micșorărilor de preț ale
contractului și numai dacă modificarea are loc ca urmare a variațiilor
costurilor de transport, a redevențelor și a taxelor aferente serviciilor de
aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi și aeroporturi, a taxelor de turist,
ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat. Prețurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz,
în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6. În cazul în care,
după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile
turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenția constată că nu le
va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului
alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără
majorarea prețului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeași
calitate și cantitate;
b) să restituie
turistului sumele ce reprezintă diferența dintre serviciile turistice achitate
și cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
4.7. Agenția este
răspunzătoare pentru buna executare a obligațiilor asumate prin contract, cu
excepția următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea
sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se datorează
turistului;
b) când neîndeplinirea
obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră sau unor împrejurări pe
care nici Agenția, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita
inclusiv dar fără a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de
itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea
mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparații pe drumurile
publice), neîndeplinirea grupului minim urmare a unor renunțări de ultimă oră
sau a neobținerii vizelor pentru toți participanții. Agenția nu este
răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor
curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje și a altor împrejurări care
revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative
specifice si nu este obligata sa ramburseze c/valoarea serviciilor
achizitionate.
c) când neîndeplinirea
obligațiilor se datorează unui terț care nu are legătură cu furnizarea
serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat
neîndeplinirea obligațiilor au un caracter imprevizibil și inevitabil.
In situatia de
suprarezervare (overbooking) a unui hotel, determinata de activitatea
hotelierilor, inainte sau dupa inceperea calatoriei, Agentia va oferi varianta
de hotel in aceeasi zona sau intr-o zona apropiata, la aceeasi categorie sau de
o categorie superioara fara sa modifice pretul; in cazul in care situatia de
suprarezervare (overbooking) este anuntata turistului, sau reprezentantului
acestuia, cu minim 3 zile inainte de data plecarii, turistul poate accepta
varianta propusa sau poate anula calatoria fara penalizari, fara insa a avea
dreptul de a solicita despagubiri suplimentare.
4.8. Agenția are
obligația să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de
comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.),
cu cel puțin 7 zile înainte de data plecării, următoarele informații:
a) orarele, locurile
escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de
turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea,
sediul/adresa, numerele de telefon și de fax, adrese e-mail ale reprezentanței
locale a organizatorului și/sau a detailistului ori, în lipsa acestora, un
număr de apel de urgență care să îi permită contactarea organizatorului și/sau
a detailistului;
c) pentru călătoriile
minorilor neînsoțiți de părinți, informații care să permită părinților
stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul
cazării copilului.
d) obligaţiile
turistului prevăzute la pct. 5.10, 5.11 şi 5.13.
4.9. Agenția parte în
contract este obligată să acorde prompt asistență turistului aflat în
dificultate, în cazul situațiilor de forță majoră sau a unui eveniment pe care
nici agenția de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot
efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
4.10. Excursiile optionale
se efectueaza la fata locului cu agentii locale, care poarta intreaga
responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor excursii. Sumele
aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele si pentru Agentia Jumbo
Travel. Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari decat cele cumparate de
la receptia hotelurilor, avand in vedere ca turistii vor avea la dispozitie
mijloace de transport de la hotel la obiective si retur, ghid etc. Pretul
excursiilor se calculeaza in general, pentru grupuri de aproximativ 25 de
persoane. In cazul neintrunirii acestui numar minim, fie tarifele pot fi
majorate proportional, fie excursia poate fi anulata, iar turistii putand opta
pentru achizitionarea excursiei de la receptia hotelului in functie de disponibilitati.
V. Drepturile și
obligațiile turistului
5.1. În cazul în care
turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să
cesioneze contractul (daca este posibil),unei terțe persoane care îndeplinește
toate condițiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu
obligația de a anunța în scris Agenția cu cel puțin 5 zile înaintea datei de
plecare. Între turistul care nu poate participa la călătoria turistică
contractată (cedentul), terța persoană (cesionarul) și agenția de turism
(debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la
pachetul de servicii turistice contractate și cesionate.
Pentru călătoriile
individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul
poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor.
De asemenea, pentru calatoriile care necesita indeplinirea unor conditii
speciale, ex: obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de acestea pentru
cesiunea contractului. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune
revine după caz fie cedentului, fie cesionarului, și niciodată Agenției de
turism (debitorului cedat). In acest caz Agenţia reziliază contractul cu
turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist.
Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum și cesionarul, sunt
responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei și a eventualelor
costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2. În cazul
sejururilor de odihnă și/sau de tratament cu locul de desfășurare în România,
turistul are obligația să respecte următorul program de acordare a serviciilor:
cazarea se face de regulă la ora 18,00 a zilei de intrare și se termină de
regulă la ora 12 a zilei de ieșire înscrise pe documentele de călătorie
(voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie, etc.).
Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spațiilor de cazare
până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a
turistului. In functie de destinatie, orele de intrare, respectiv iesire, se
pot modifica si sunt decise de unitatea hoteliera.
5.3. În cazul în care
prețurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de
motivele majorarii, turistul poate rezilia/denunța unilateral contractul, având
însă dreptul la rambursarea imediată de către Agenție a sumelor plătite,
inclusiv comisionul.
5.4. Turistul este
obligat să comunice Agenției, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea
înștiințării prevăzute la cap. IV pct. 4.2 privind modificarea prevederilor
esențiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei, în
cazul aplicării clauzelor prevăzute în cap. IV pct. 4.7. literele b) și c),
hotărârea sa de a opta pentru:
a)
rezilierea/denunțarea unilaterală a contractului fără plata penalităților sau
b) acceptarea noilor
condiții ale contractului.
5.5. În cazul în care
turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări
în condițiile cap. IV pct. 4.2. se consideră că toate modificările au fost
acceptate și turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate
modificărilor de acest tip.
5.6. În cazul în care
turistul reziliază/denunță unilateral contractul în temeiul pct. 5.4. sau
Agenția anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are
dreptul:
a) să accepte la
același preț un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau
superioară, propus de Agenție;
b) să accepte un
pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de Agenție, cu
rambursarea imediată a diferenței de preț, în sensul rambursării diferenței de
preț dintre cele două pachete turistice, la momentul încheierii noului contract
de prestare de servicii;
c) să i se ramburseze
imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În toate cazurile
menționate la pct. 5.6., turistul are dreptul să solicite Agenției și o
despăgubire, cuantumul căreia poate fi stabilit prin acordul comun al părților
sau în baza unei hotărâri a instanței de judecată, pentru neîndeplinirea
prevederilor contractului inițial, cu excepția cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut
datorită nerealizării numărului minim de persoane menționat în contract, iar
Agenția a informat în scris turistul cu cel puțin 15 zile calendaristice
premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a
datorat unui caz de forță majoră (circumstanțe imprevizibile, independente de
voința celui care le invocă și ale căror consecințe nu au putut fi evitate în
ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările,
caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unității de cazare)
sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 lit. b).
c) anularea s-a făcut
din vina turistului.
5.8. Turistul are
dreptul să rezilieze/denunțe unilateral în orice moment, în tot sau în parte,
contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunțarea unilaterală îi este
imputabilă este obligat sa despăgubească Agenția pentru prejudiciul creat
acesteia, conform prevederilor Cap. VI din prezentul contract, cu excepția
cazurilor de forță majoră definite conform legii, survenite dupa incheierea
contractului si dovedite prin inscrisuri emise de Ministerul Afacerilor
Externe, aviz emis de Camera de Comert si Industrie a Romaniei sau orice alt
mijloc de proba. Despăgubirea se poate ridica la maximul prețului pachetului de
servicii turistice contractat.
5.9. În cazul în care
turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat inițial și
achitat, responsabilitatea financiară a renunțării îi aparține. Agenția va
rezolva cerințele turistului în limita posibilităților, eventualele diferențe
de preț urmând a fi suportate de către turist.
Dacă turistul solicită
nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre
servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunțarea unilaterală a
contractului, cu aplicarea penalităților prevăzute la Cap. VI din prezentul
contract la momentul respectiv și încheierea unui nou contract.
5.10. Turistul este
obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de
salubritate, precum și alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau
returnarea sumelor de la Agenție.
5.11. Turistul este
obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate,
precum și documentul de călătorie eliberat de agenție (voucher, bilet de odihnă
și/sau de tratament, etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În
cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este
obligat să prezinte la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la
medicul de familie și dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la
zi.
5.12. Turistul ia la
cunoștință că serviciile pe care le achiziționează fără ca acestea să facă
parte din contractul cu agenția de turism, sunt în stricta responsabilitate a
prestatorului local, sunt guvernate de legislația țării de destinație, iar
agenția de turism nu are nici o responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
5.13. Dacă pentru
efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor
formalități suplimentare (de ex. călătoria împreună cu minori, situația în care
numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, etc.),
acesta are obligația de a îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare
optimă, Agenția recomandă și consultarea site-ului Poliției de Frontieră. În
cazul în care turistul nu își respectă obligația de a se informa cu privire la
formalitățile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu
sunt în sarcina Agenției (de ex. în cazul călătoriei cu minori, împuternicire
din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoțește, cazier
judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind
exemplificativă), Agenția este exonerată de orice răspundere în cazul
imposibilității efectuării călătoriei.
5.14. Agenția de
turism recomandă turiștilor contactarea acesteia cu 24 ore înainte de plecare
pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc îmbarcare,
etc.).
5.15. În cazul în care
o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turiști,
condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru
care au fost achitate serviciile.
5.16. Turistul este
obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din
dotarea acesteia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. Agenția nu
se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist
ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.17. Turistul are obligația
să respecte locul, data și ora plecării atât la dus cât și la întors, precum și
locurile, datele și orele stabilite pe parcursul programului turistic
contractat. Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de
către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele, vor fi
suportate de către acesta.
5.18. În cazul în care
turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de
servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România și autoritățile din
țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv
are obligația de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Renunțări,
penalizări, despăgubiri
6.1. În cazul în care
turistul renunță din vina sa la pachetul de servicii turistice care face
obiectul prezentului contract, el datorează Agenției penalizări după cum
urmează:
6.1.2 Conditiile de
anulare/penalizare indicate la art. 6.1.1 sunt standard si se aplica in toate
cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are
propriile reguli de anulare/penalizare (vezi conditiile ofertei sau ale
programului turistic – exemple: programe de Revelion, turism individual, turism
intern, croaziere, destinatii exotice, sistemele germane de rezervari Dertour
si TUI etc). Pe langa penalitatile indicate mai sus, turistul va suporta si
eventualele taxe (ex: taxa pentru obtinerea vizelor), daca acestea nu sunt
incluse in valoarea contractului.
6.2. În cazul în care
turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu Agenția și a
achitat un avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau
în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de
plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenția are dreptul de a
anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reținerea penalizărilor
prevăzute la p. 6.1. din prezentul contract.
6.3. Pentru biletele
de odihnă și/sau de tratament cumpărate prin organizații sindicale, Agenția va
face restituiri numai în baza cererilor de renunțare contrasemnate și
ștampilate de reprezentantul organizației sindicale.
6.4. În cazul în care
o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de
servicii, turistului i se vor reține toate taxele datorate de Agenție
prestatorilor direcți, precum și cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5. Penalizările
echivalente cu cele indicate la punctul 6.1.1. lit. c) sau d), respectiv 6.1.2.
lit. b) sau c) se aplică și în cazul în care turistul nu ajunge la timp la
aeroport sau la locul de plecare/destinație, dacă nu poate pleca în călătorie
pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu
sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului
țării, din alte motive ce țin de persoana acestuia.
6.6. Turistul trebuie
sa depună în scris cererea de renunțare la pachetul de servicii turistice la
Agenția la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunțare nu
este luată în considerare.
6.7. Agenția va acorda
despăgubiri în funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract.
6.8. Agenția nu
răspunde în situații de grevă, conflicte politice și de război, catastrofe, de
pericol public, atac terorist, embargou internațional, precum și în cazul în
care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situații
care nu sunt imputabile nici unei părți se consideră situații de forță majoră
și exonerează de răspundere Agenția.
6.9. Toate sumele
menționate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 și 6.5 din prezentul contract, se vor reține
de către Agenție din avansul sau prețul total al pachetului de servicii
turistice achitat de turist, fără a fi necesară intervenția instanțelor de
judecată.
VII. Reclamații
7.1. În cazul în care
turistul este nemulțumit de serviciile turistice primite, acesta are obligația
de a întocmi o sesizare în scris la fața locului, clar și explicit, cu privire
la deficiențele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii
turistice contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenției,
cât și prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului,
restaurantului, reprezentanților locali ai turoperatorului).
Datele de contact ale
Agenției:
Telefon: 0341 344 177;
0729 156 199
e-mail: info@jumbotravel.ro
7.2. Atât Agenția, cât
și prestatorul de servicii turistice vor acționa imediat pentru soluționarea
sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluționată sau este soluționată
parțial, turistul va depune la sediul Agenției o reclamație în scris, în termen
de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenția urmând
ca, în termen de 30 zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile
care i se cuvin, după caz.
VIII. Asigurări
8.1. Turistul este
asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor
achitate de acesta, în cazul insolvabilității sau falimentului Agenției, la
Societatea de Asigurare GERMAN ROMANIAN ASSURANCE SA cu sediul în Bucuresti Str.
Emil Garleanu nr 11 Bl. A8 Sc. 2 Ap. 49, Sector 3, tel 0213217428, fax 0213202026.
Polița de asigurare seria IF nr. 3161 valabilă până la data de 26.02.2022 este
afișată pe pagina web a agenției de turism http://www. jumbotravel.ro.
8.2. Condițiile în
care turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
8.2.1. În cazul în
care Agenția nu efectuează repatrierea turistului, acesta are obligația de a
anunța imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această
situație societatea de asigurare nu are obligația de a achita imediat
contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după
întoarcerea turistului în România, în condițiile poliței de asigurare încheiate
între Agenție și societatea de asigurare.
8.2.2. În cazul în
care turistul solicită Agenției contravaloarea sumelor achitate și/sau a
cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele
justificative către Agenție prin scrisoare recomandată cu confirmare de
primire. Turistul are obligația să păstreze fotocopii de pe respectivele documente
justificative. Turistul poate solicita Agenției rambursarea sumelor achitate
și/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile
calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice
sau de la data repatrierii.
8.2.3. Turistul are
obligația de a notifica societății de asigurare, prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenției privind
rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de
5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la
cap. VIII pct. 8.2.2.
8.2.4. În cazul în
care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data
confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenție, turistul
nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. În termen de 10
(zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat,
turistul are obligația de a transmite societății de asigurare, prin scrisoare
recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoțită de
documentele justificative.
8.2.6. Documentele
justificative constau în principal în:
a) contractul de
comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmările de
primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 și 8.2.5 din prezentul capitol;
c) fotocopiile de pe
documentele de plată a avansului (chitanțe, ordine de plată etc.), în cazul
cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe
documentele de transport și cazare, în cazul cererilor de rambursare a
cheltuielilor de repatriere.
Societatea de
asigurare are dreptul să solicite turistului și alte documente justificative.
8.2.7. Despăgubirea nu
poate depăși suma achitată de turist în contractul de comercializare a
pachetului de servicii turistice, precum și sumele necesare repatrierii
acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8. Despăgubirea va
fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data
primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la
turist.
8.2.9. În cazul în
care după plata despăgubirii, Agenția plătește debitul către turist, acesta are
obligația de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5
(cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenție a sumelor
reprezentând debitul.
8.2.10. Facultativ,
turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să
acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistență care să acopere
taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract
de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii
medicale la destinație ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de
asigurări de călătorie. Agenția recomandă încheierea unei asigurări storno
pentru acoperirea eventualelor penalități de anulare. Turistul se poate informa
în agenții despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi
încheiată în agenția de turism de unde acesta a achiziționat pachetul de
servicii turistice, dacă agenția oferă acest tip de serviciu.
8.3. Agenția nu se
face vinovată de eventuala nerespectare a obligațiilor stipulate în polițele de
asigurare contractate prin intermediul Agenției, deoarece aceasta este doar
intermediar între turist și asigurator.
IX. Documentele
contractului se constituie ca anexă la acesta și sunt următoarele:
a) voucherul, biletul
de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic,
în cazul acțiunilor turistice;
c) oferte ale Agenției
puse la dispoziția turistului, în format tipărit sau pe suport electronic.
X. Dispoziții finale
10.1. Prezentul
contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
10.2. Comercializarea
pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile
prezentului contract și cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr.
107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii
turistice, republicată.
10.3. Toate unitățile
de cazare, precum și mijloacele de transport sunt clasificate de către
organismele abilitate ale țărilor de destinație, conform procedurilor interne
și normativelor locale acolo unde acestea există, care diferă de la o țară la
alta și de la un tip de destinație la altul.
10.4. Turistul declară
că Agenția de turism l-a informat complet cu privire la condițiile de
comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu
prevederile Ordonanței Guvernului nr. 107/1999. Prin semnarea acestui contract,
sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice inclusiv în cazul celor
achiziționate la distanță prin mijloace electronice, turistul își exprimă
acordul și luarea la cunoștință cu privire la condițiile generale de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta
Agenției de turism.
10.5 PRELUCRAREA
DATELOR CU CARACTER PERSONAL
10.5.1. Datele cu
caracter personal prelucrate de JUMBO HOLIDAYS SRL
Prelucrarea datelor cu
caracter personal reprezintă orice
operațiune sau set de operațiuni, care se efectuează asupra datelor
dumneavoastră cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum
ar fi: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea,
adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin
transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea
sau combinarea, restricționarea, blocarea, arhivarea, ștergerea sau distrugerea
datelor.
În contextul
rezervării, intermedierii, ofertării și comercializării serviciilor și/sau
pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente
culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de
afaceri comercializate de către JUMBO HOLIDAYS SRL, și al
menținerii/dezvoltării raporturilor comerciale/contractuale cu dumneavoastră,
vă putem solicita anumite date cu caracter personal.
În acest sens, JUMBO
HOLIDAYS SRL poate prelucra, printre altele, următoarele date cu caracter
personal: nume, prenume, numar telefon, adresa domiciliu, adresa de e-mail,
serie si nr. carte de identitate, serie si nr. pasaport, CNP, data nasterii,
varsta copiilor, locul de munca, numele companiei (dacă este aplicabil),
numărul de înregistrare TVA (daca este cazul).
10.5.2. Persoanele
vizate
Persoanele vizate, ale
căror date pot fi prelucrate de către JUMBO HOLIDAYS SRL, exclusiv în scopul
mai jos menționat sunteți dumneavoastră, în calitate de
călători/turiști/beneficiari ai serviciilor de călătorie sau turistice,
reprezentanți/împuterniciți/persoane de contact de afaceri (parteneri de
afaceri sau contractuali, etc.) din cadrul companiilor sau
instituțiilor/autorităților publice.
10.5.3. Scopurile
colectării datelor cu caracter personal
Prelucram datele
dumneavoastră cu caracter personal doar în următorele scopuri:
-
Rezervarea, intermedierea, ofertarea și/sau comercializarea serviciilor și/sau
pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente
culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de
afaceri, executarea contractelor – respectiv in vederea indeplinirii
obligatiilor contractuale pe care ni le asumam fata de dvs.;
-
In vederea indeplinirii obligatiilor legale stabilite in sarcina noastra.
10.5.4. JUMBO HOLIDAYS
SRL va considera toate informațiile colectate de la dumneavoastră ca fiind
confidențiale și nu le va partaja cu terți (cu excepția turoperatorilor,
unităților de cazare, transportatorilor, altor persoane fizice și/sau juridice
implicate în prestarea serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie,
altor servicii turistice, evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură,
serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri rezervate sau achiziționate
de dumneavoastră, respectiv partenerilor JUMBO HOLIDAYS SRL de afaceri, inclusiv partenerilor din afara
Uniunii Europene, în cazul în care fără partajarea datelor dumneavoastră nu ați
putea beneficia de toate aceste servicii menționate mai sus) fără
consimțământul dumneavoastră expres și anterior.
10.5.5. Destinatarii
datelor dumneavoastră cu caracter personal
Destinatarii datelor
înseamnă orice persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenție sau
alt organism căreia (căruia) îi sunt divulgate datele dvs. cu caracter
personal, precum cele precizate mai jos, dar fără a se limita la:
tur-operatori, unități de cazare, transportatori, alte persoane fizice și/sau
juridice implicate în prestarea serviciilor și/sau pachetelor de servicii de
călătorie, a altor servicii turistice, desfășurarea evenimentelor
culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor
de afaceri, autorități publice centrale și locale, autorități judecătorești,
politie, parchet (în limitele prevederilor legale și/sau ca urmare a unor
cereri întemeiate și expres formulate), etc.
Confidențialitatea
datelor cu caracter personal va fi asigurata de către JUMBO HOLIDAYS SRL și nu
vor fi furnizate către alți terți în afara celor menționați în prezentul
document.
10.5.6. Durata
prelucrării datelor cu caracter personal
În vederea realizării
scopului menționat, JUMBO HOLIDAYS SRL va prelucra datele dumneavoastră cu
caracter personal pe toată perioada de desfășurare a activităților JUMBO
HOLIDAYS SRL, pana în momentul în care dumneavoastră sau reprezentantul
legal/împuternicit al dvs., veti exercita dreptul de opoziție/ de ștergere (cu
excepția situației în care JUMBO HOLIDAYS SRL prelucrează datele în baza unei
obligații legale sau justifică un interes legitim). Ulterior încheierii
operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal, în scopul pentru
care au fost colectate, dacă dumneavoastră sau reprezentantul
legal/împuternicit nu veti exercita dreptul de opoziție/de ștergere, conform
legii, aceste date vor fi arhivate de către JUMBO HOLIDAYS SRL pe durata de
timp prevăzută în procedurile interne JUMBO HOLIDAYS SRL și/sau vor fi
distruse.
10.5.7. Drepturile
persoanelor vizate
În relația cu JUMBO
HOLIDAYS SRL, dumneavoastră beneficiați conform prevederilor legale aplicabile
de următoarele drepturi: dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la
rectificare, dreptul de ștergere a datelor, dreptul la restricționarea
prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție și procesul
decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri.
Dreptul de a fi
informat înseamnă că
aveți dreptul de a fi informat cu privire la modul în care datele dvs. sunt
prelucrate și motivul prelucrării.
Dreptul de acces înseamnă ca aveți dreptul de a obține o
confirmare din partea noastră că prelucrăm sau nu datele cu caracter personal
care vă privesc și, în caz afirmativ, acces la datele respective și la
informații privind modalitatea în care sunt prelucrate datele.
Dreptul la
portabilitatea datelor se
referă la dreptul de a primi datele personale într-un format structurat,
utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și la dreptul ca aceste
date să fie transmise direct altui operator, dacă acest lucru este posibil din
punct de vedere tehnic.
Dreptul la opoziție vizează dreptul de a vă opune
prelucrării datelor personale atunci când prelucrarea este necesară pentru
îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau când are în
vedere un interes legitim al operatorului. Atunci când prelucrarea datelor cu
caracter personal are drept scop marketingul direct, aveți dreptul de a va
opune prelucrării în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare,
utilizând, dacă este cazul, funcția de dezabonare inclusă în materialele de
marketing.
Dreptul la rectificare se referă la corectarea, fără întârzieri
nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte. Rectificarea va fi
comunicată fiecărui destinatar la care au fost transmise datele, cu excepția
cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi
disproporționate.
Dreptul la ștergerea
datelor ("dreptul de a fi uitat") înseamnă că aveți dreptul de a solicita să vă ștergem
datele cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care se
aplică unul dintre următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru
îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; vă
retrageți consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru
prelucrare; vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să
prevaleze; datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; datele cu
caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale;
datele cu caracter personal au fost colectate în legătura cu oferirea de
servicii ale societății informaționale.
Dreptul la
restricționarea prelucrării poate
fi exercitat în cazul în care persoana contesta exactitatea datelor, pe o
perioada care ne permite verificarea corectitudinii datelor; prelucrarea este
ilegală, iar persoana se opune ștergerii datelor cu caracter personal,
solicitând în schimb restricționarea; în cazul în care JUMBO HOLIDAYS SRL nu
mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar
persoana i le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept
în instanță; în cazul în care persoana s-a opus prelucrării pentru intervalul
de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului
prevalează asupra celor ale persoanei respective.
Drepturi legate de
procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri. Persoana vizată are dreptul de
a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată,
inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc
persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsura semnificativă.
Prevederile menționate nu se aplică în cazul în care decizia:
a)
este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între persoana
vizata și un operator de date;
b)
este autorizată prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se aplică
operatorului și care prevede, de asemenea, masuri corespunzătoare pentru
protejarea drepturilor, libertăților și intereselor legitime ale persoanei
vizate; sau
c)
are la baza consimțământul explicit al persoanei vizate.
În cazul în care,
dumneavoastră, direct sau prin reprezentant, vă exercitați drepturile
menționate mai sus, în mod vădit nefondat, nejustificat sau excesiv, în special
din cauza caracterului repetitiv, JUMBO HOLIDAYS SRL poate:
- fie să
perceapă o taxă rezonabilă, ținând cont de costurile administrative pentru
furnizarea informațiilor sau a comunicării, sau pentru luarea masurilor
solicitate;
- fie să
refuze să dea curs cererii.
De asemenea,
dumneavoastră vă este recunoscut dreptul de a depune o plângere în fata unei
autorități de supraveghere și de a introduce o cale de atac judiciară. În acest
scop, în Romania, autoritatea de supraveghere este: www.dataprotection.ro
10.5.8. Exercitarea
drepturilor dumneavoastră
Pentru exercitarea
acestor drepturi vă puteți adresa Jumbo Holidays SRL prin transmiterea unei
cereri scrise, datate și semnate la adresa: Bucuresti, Sos Mihai Bravu nr.62A,
bl.Spectrum, et.-1, cam.8, sector 2, cod postal 021328 sau prin transmiterea
unui e-mail către protectiedate@jumbotravel.ro.
10.5.9. Prin semnarea
prezentului contract, dumneavoastră confirmați că ați citit, ați fost
informat(ă) corect, complet, ați luat cunoștința de continutul acestui
document, il înțelegeți pe deplin și sunteți de acord cu:
- faptul că
prelucrarea datelor cu caracter personal, astfel cum este specificată în
legislația în vigoare și în prezentul document va fi efectuată în scopul
rezervării, intermedierii, ofertării și/sau comercializării serviciilor și/sau
pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, desfășurării
evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement
sau călătoriilor de afaceri;
- faptul că JUMBO
HOLIDAYS SRL va prelucra datele dumneavoastră personale doar în măsura în care
acest demers este necesar scopului menționat în prezentul document, cu
respectarea masurilor legale de securitate și confidențialitate a datelor.
Pentru detalii privind
prelucrarea datelor cu caracter personal de catre Jumbo Holidays SRL, puteti
accesa site-ul www.jumbotravel.ro sectiunea Politica de confidentialitate.
10.6 CONSIMŢĂMÂNTUL
PARENTAL IN CONTEXTUL PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL ALE MINORILOR (se va completa doar daca vor exista
minori - beneficiari indirecti ai serviciilor contractate)
10.7. Litigiile
apărute între părți se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părțile înțeleg
să se adreseze instanțelor de judecată competente.
10.8. Contractul va fi
interpretat conform legilor din România.
Agenția de
turism,
JUMBO HOLIDAYS SRL
Sediul______________________________________
Reprezentant (nume,
prenume)
____________________________________________
Functia______________________________________
Semnatura/Stampila
__________________________
Nume și prenume
______________________________________
Semnatura
___________________________________________
Persoana juridica
_______________________________________
Reprezentata
prin ____________________________________
Semnatura/Stampila
___________________________________
FORMULAR ACORD DATE PERSONALE
Subsemnatul,
(nume/prenume) ……………………………………………………………….. telefon: …………..…………………… adresa de
e-mail....................... solicit Agentiei Jumbo Travel oferte turistice care presupun informari
comerciale necesare achizitiei unui sejur/pachet turistic.
Newslettere
SMS
Telemarketing
Data………………..
Semnatura………………..
Datele tale sunt in
siguranta si stocate in mod criptat. Jumbo Holidays S.R.L. este operator de
date cu caracter personal inregistrat la A.N.S.P.D.C.P. sub nr. 36269 -
colectări date pentru reclamă și publicitate și colectări date pentru emiterea
biletelor de avion, furnizarea de servicii turistice și a serviciilor de
cazare. Va puteti retrage oricand consimtamantul exprimat pentru prelucrarea
datelor in scopuri de marketing de catre Jumbo Holidays SRL prin transmiterea
unui e-mail la adresa: info@jumbotravel.ro cu textul “DEZABONARE”.