Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Informatii Utile Circuite

1. Deoarece pentru retragerile (din orice motiv) inaintea plecarii se aplica penalizari conform contractului - pentru a nu pierde banii se recomanda plata (odata cu avansul) asigurarii “STORNO” (aprox.1.5 % din pretul excursiei), care prevede restituirea banilor cand nu se mai poate participa la excursie (conform conditiilor politei de asigurare) datorita imbolnavirilor, deceselor, accidentelor, furtul sau distrugerea pasaportului, devastarea domiciliului in urma unui incendiu, unei explozii, unui furt ori unei calamitati naturale, etc. Asigurarea “STORNO” se face la filiala unei societatii de asigurari din localitatea unde-si are sediul agentia de turism care a efectuat inscrierea turistului sau chiar la agentia de turism (daca efectueaza aceasta activitate).

2. Cum Cardul European de Asigurari Sociale de Sanatate (CEASS) asigura numai accesul la tratamente medicale de urgenta efectuate in sistemul public de sanatate din tarile UE si Elvetia trebuie incheiata asigurarea medicala (valabila si in afara UE) deoarece:
     a) permite accesul si la serviciile clinicilor si spitalelor private (majoritare in comparatie cu sistemul public);
     b) suporta cheltuielile de spitalizare, de repatriere medicala cu ambulanta terestra (aeriana) si de repatriere in caz de deces si c) asista si tine legatura (24 ore din 24) in strainatate cu asiguratul.
3. Nerealizarea programului din vina unor turisti nu implica raspunderea agentiei. Ex.: nerespectarea orelor de desfasurare a programului anuntate de ghid, fumatul in autocar, atitudine necivilizata, jignitoare la adresa personalului de bord, etc.
4. Conducerea agentiei organizatoare (turoperatoare) sugereaza ca orice reclamatie sa-i fie transmisa direct in vederea rezolvarii practice si rapide pe cale amiabila a sesizarilor, avandu-se in vedere serviciile nerealizate sau necorespunzatoare cat si cele oferite in plus cantitativ si calitativ.
5. Turistii trebuie sa verifice starea pasaportului (vezi instructiunile de pe coperta pasaportului), valabilitatea (minim 6 luni de la data iesirii din tara) si sa aiba cel putin o fila goala pentru stampilare la frontiere.
6. Clasificarea hotelurilor este in conformitate cu reglementarile din tarile respective.
7. Intrucat legislatia din tarile vizitate nu permite decat ghizilor din aceste tari (ghizi locali) sa ghideze in muzee si la celelalte obiective turistice, ghidul roman va face o prezentare in autocar si va asigura traducerea explicatiilor date de ghidul local in situatia in care grupul de turisti hotaraste angajarea acestuia.
8. Agentia de turism organizatoare (turoperatoare) isi rezerva dreptul de a efectua modificari programului (efectuandu-l in integralitatea lui) si a serviciilor (autocar, hotel, restaurant, etc.), oferind servicii similare.
9. Anularea excursiei datorita nerealizarii grupului minim implica informarea turistului cu cel putin 15 zile calendaristice inaintea plecarii.
10. Camerele cu 3 paturi (triple) sunt:
     a) cu 3 paturi de acelasi fel sau
     b) cu 2 paturi de acelasi fel si unul pliant sau c) cu un pat matrimonial si unul normal sau pliant.
Structura camerelor triple se stie numai la fata locului. In cazul cand, la unele hoteluri, nu se poate asigura camera cu 3 paturi, cea de-a treia persoana va fi cazata (mai intai) intr-o camera cu doua paturi cu un alt turist sau singur (in ultima varianta) intruna cu un pat fara a plati vreo diferenta de pret.
11. Pentru turistii inscrisi la o excursie (care ulterior s-a anulat) si care se vor inscrie (transfera) la o alta excursie, noua inscriere se va face fara a se tine cont de pozitia de inscriere avuta la excursia anulata. Obs.–excursiile programate in ultimii 6 ani s-au realizat in procent de peste 95%.
12. Copiii minori (sub 18 ani) pot iesi din tara daca:
     a)sunt insotiti de ambii parinti sau
     b) sunt insotiti de un parinte care are acordul notarial sau cerificatul de deces al celuilalt ori hotarare judecatoreasca definitiva de incredintare a copilului, etc. sau
     c) sunt insotiti de un insotitor care are asupra sa propriul certificat de cazier judiciar si declaratiile notariale ale celor doi parinti in care sa se specifice perioada excursiei.
Obs. - nerespectarea celor de mai sus duce la oprirea in frontiera romana a copiilor, caz in care agentia de turism nu raspunde de consecinte.
13. La solicitare, telefonul si numele ghidului se vor comunica cu 24 ore (o zi calendaristica) inainte de ora plecarii. Oricum, acestea, in termenul de mai sus, vor fi mentionate pe adresa www.omniaturism.ro.
14. Agentia de turism nu este raspunzatoare in cazurile de forta majora sau in unele imprejurari pe care nici agentia de turism, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita. De asemenea, situatiile cum ar fi grevele, blocarea traficului (auto, feroviar, aviatic, naval), cutremurele, fenomenele meteo deosebite, etc., nu obliga agentia de turism la despagubiri sau compensatii pentru serviciile nerealizate.
15. Pentru adulti e nevoie de pasaport sau de CI (carte de identitate), dar copiii sub 14 ani neimpliniti (care nu au CI) au nevoie de pasaport, adica nu pot parasi Romania pe baza certificatului de nastere.
16. Turistii care ies din Romania in cadrul acestui grup organizat se vor intoarce in Romania obligatoriu odata cu grupul, adica nu pot intra in Romania mai devreme sau mai tarziu fata de ziua de intrare in Romania prevazuta in programul excursiei.
17. In desfasurarea programului turistic se va tine seama de reglementarile UE care prevad o stationare (noaptea) de minim 9 ore a autocarului intre 2 zile de excursie.
18. Deoarece in program nu sunt incluse mesele de pranz si cina se recomanda turistilor asigurarea cu rezerve de alimente nealterabile pentru cazurile in care nu se poate lua masa la o unitate de alimentatie publica, avandu-se in vedere ca (in general) se ajunge la hotel seara tarziu. Obs. - programul excursiei este foarte incarcat (distante lungi si multe obiective de vizitat), excursia fiind un prilej de a vedea multe tari cu locuri interesante dar nu unul de odihna (relaxare).
19. Imbarcarea pentru turistii care urca de pe traseu se va face astfel:
     ora 8 - Pitesti (Bascov – PETROM);
     ora 9 - Ramnicu Valcea (Benzinaria Dacos);
     ora 11 - Sibiu – centura (parcare PETROM-CALEA SURII MARI, langa targ);
     ora 12 - Sebes (Casa de Cultura “LUCIAN BLAGA”);
     ora 14 - Deva (BILA); ora 16 - Arad (gara).
20. Urcarea in autocarul care are in parbriz destinatia……… (vezi indicativ) se face in Bucureşti-parcarea de la gura de metrou Gara de Nord (pe Calea Griviţei între Muzeul CFR şi piciorul Podului Basarab), in ordinea inscrierii, in baza listei (intocmita la agentia de turism turoperatoare in functie de data inscrierii) citita de ghid la locul de imbarcare, fiecare turist ocupand locul preferat si disponibil. Obs.- cand sunt turisti care urca de pe traseu (alte localitati decat Bucuresti)) sau apar diferite probleme la imbarcarea din Bucuresti, lista privind ordinea inscrierii (pozitia de urcare in autocar) va fi citita (la cererea turistilor) din nou in dimineata zilei a 2-a.
21. Imbarcarea pentru turistii care urca de pe traseu se va face astfel:
     ora 8 - Pitesti (Hotel Celly, vis-a-vis de hypermarket Pic);
     ora 9 - Slatina (Hotel Parc);
     ora 9.45 - Craiova (Hotel Jiul);
     ora 11.30 - Drobeta Turnu Severin (Hotel Traian).
22. La excursiile cu cazare in Munchen, in 98% din cazuri cazarea e in oras iar in rest (cand sunt targuri de business) e in zona respectiva. Incepand cu 31.03, la cererea turistilor, li se va putea preciza unde e cazarea.
23. Pe vapor si pe tren cazarea este in cabine cu 4 paturi. Turistii care au achitat supliment pentru singla vor fi cazati singuri in cabina iar cei care au achitat supliment pentru cabina de 2 persoane vor fi cazati in cabina de 2 persoane.
24. Deorece autoritatile italiene nu permit accesul autocarelor in zonele turistice (Roma, Florenta, Milano) deplasarea la obiectivele turistice se face fara autocar (pietonal sau cu mijloace de transport in comun – plata se face de catre turisti).
25. In vilele din Paralia Katerini, baile nu sunt dotate cu prosoape iar personalul vilei face curatenie pe holurile si anexele vilei(fara a intra in camere).
26. Nu se permite introducerea in hotelul de sejur (cazare 7 nopti) de bauturi alcoolice/nealcoolice cumparate din afara hotelului.
27. Cand cazarea e la periferia Parisului (suburbii), hotelul e la maxim 200 m de statia de metrou.
28. La Hotel Atlas pentru mic dejun imbunatatit se achita in plus 3€ /zi / pers.
29. Eliberarea camerelor la hotel se face la ora 12. La nevoie se retine o camera pentru bagaje.
30. In cazul cand compania aeriana percepe diferite taxe pentru bagaje acestea vor fi achitate de turisti la aeroport.
31. Deoarece in Anglia nu exista autoritate pentru stabilirea clasificarii hotelurilor, hotelul din program este considerat de 3*** conform prezentarii facute de agentiile internationale de turism (clever-hotels.com, otshotels.com, london-discount-hotel) in site-urile lor si deoarece nu coincide cu clasificarea facuta de autoritatile din Romania pe prima pagina a programului contract s-a facut descrierea.
32. Pe vapor si pe tren cazarea este in cabine cu 4 paturi. Turistii care au achitat supliment pentru singla vor fi cazati singuri in cabina iar cei care au achitat supliment pentru cabina de 2 persoane vor fi cazati in cabina de 2 persoane.
33. Datorita accesului dificil(spatiu ingust si panta abrupta), numarul turistilor ce pot cobora in Piramida lui Keops a fost limitat de autoritatile egiptene la 300/zi (150 dimineata si 150 dupa amiaza). Mai accesibila este coborarea in Piramida lui Mikerinos.
34. Datorita schimbarilor neprevazute ale orarelor de zbor ale avioanelor, orarelor de navigatie ale vaselor precum si datorita deplasarii in convoi a autocarelor sau a aglomeratiei de la ecluza Esna de pe Nil, agentia de turism organizatoare (turoperatoare) isi rezerva dreptul de a efectua modificari programului (efectuandu-l in integralitatea lui) si a serviciilor (autocar, hotel, restaurant, vapor, avion, etc.), oferind servicii similare.
35. Programul de vizitare a obiectivelor este intercalat cu vizite pentru shopping.
36. In unele zile trezirea se face dimineata devreme, datorita deplasarii in convoi a autocarelor sau a programului de navigatie al vaselor de croaziera.
37. Mesele nu includ bauturi (alcoolice, nealcoolice) dar se pot cumpara.
38. La excursiile cu autocarul sau avionul, derulate in afara teritoriului Romaniei, pentru turistii care au domiciliul in judetele unde nu exista locuri de imbarcare, se acorda urmatoarele reduceri:
     ZONA 1 - 10 €, turistilor din judetele: ARGES, BIHOR, BRASOV, CALARASI, CARAS-SEVERIN, CLUJ,DAMBOVITA, DOLJ, GIURGIU, GORJ, IALOMITA, MURES, OLT, PRAHOVA, TELEORMAN si TIMIS.
     ZONA 2 - 15 €, turistilor din judetele: BISTRITA-NASAUD, BRAILA, BUZAU, CONSTANTA,COVASNA, HARGHITA, MEHEDINTI, SATU MARE, SALAJ, SIBIU, SUCEAVA si VALCEA.
     ZONA 3 - 20 €, turistilor din judetele: ALBA, ARAD, BACAU, BOTOSANI, GALATI, HUNEDOARA, IASI, MARAMURES, NEAMT, TULCEA, VASLUI si VRANCEA.
Obs. – In cazul in care se constituie un grup de cel putin 18 turisti din aceeasi localitate, se asigura gratuit transportul dus-intors la locul de imbarcare/sosire.
39. In cazul ca primariile din orasele italiene percep (in 2015 au perceput in Roma si Florenta) taxe de oras (2-5 € / pers / noapte), acestea vor fi achitate cash de turisti la hotel.
40. Va rugam sa cosultati operatorul dvs. de telefonie mobila privind functionarea telefonului pe teritoariul sud-american (vezi telefon clasa 3G).